Sprzedaż ratalna w sklepie. Dlaczego raty sprzedają więcej?

Coraz większe grono firm decyduje się sprzedawać swoje produkty i usługi z użyciem systemu odroczonych płatności. Sprzedaż ratalna pozwala na efektywne zwiększenie konwersji i to nie tylko w e-handlu, ale również w przypadku stacjonarnych kanałów sprzedaży. Wokół rat i kredytów narosły jednak mity, które obalimy. A to nie wszystko. W tym artykule poznasz 3 powody, dla których raty sprzedają więcej.

3 mity o zakupach ratalnych

Mit. Klient ratalny, to klient ubogi i problematyczny.

Nieprawda. Aby móc skorzystać ze sprzedaży ratalnej trzeba posiadać zdolność kredytową, która zostaje sprawdzona przez instytucję finansową. Ma pracę lub stały dochód, jest sprawdzany według najlepszych schematów wypracowanych na rynkach finansowych. Jak pokazują statystyki i dane Biura Informacji Kredytowej klienci ratalni w znakomitej większości sumiennie spłacają swoje zobowiązania.

Mit Sprzedaż ratalna jest droga dla sprzedawcy.

Nieprawda. Po pierwsze wystarczy właściwie wybrać operatora dostawcę systemu ratalnego. Po drugie system ratalny może być całkowicie darmowy dla sprzedawcy. Po trzecie trudno mówić o tym, że sprzedaż ratalna jest droga czy nieopłacalna, jeśli udowodniono, że podnosi sprzedaż i wartość koszyka.

Mit. Płatności za zakupy będą wpłacane do sklepu w ratach.

Nieprawda. Bank wypłaca całość środków na konto sklepu i to bank jako instytucja finansowa ponosi ryzyko kredytowe (ewentualnego nie spłacenia kredytu), a nie sprzedawca.

Raty sprzedają więcej – 3 powody

Raty należą do najbardziej popularnych i znanych produktów finansowych. Statystyki polskie i światowe szacują, że z wykorzystaniem usługi sprzedaży ratalnej kupuje od 40 do 50% klientów na rynku.

Sprzedaż ratalna podnosi wartość koszyka. Średnia wartość kredytu ratalnego w Polsce to ponad 3 tysiące złotych. Klient, który decyduje się na płatności odroczone doskonale wie, co i dlaczego chce kupić. Zna produkt, usługę, a także jej wartość. Taki klient ma wszystko przemyślane i jest w stanie zapłacić więcej. Tym bardziej, że jeśli nie musi mieć posiadać całości kwoty, często decyduje się również na zakup dodatkowego produktu. Statystyki pokazują wyraźnie, że koszyk zakupowy realizowany w ramach sprzedaży ratalnej jest ponad 2 krotnie większy niż ten, który klient opłaca samodzielnie bez kredytowania.

Zaoferowanie sprzedaży ratalnej na ogół również zwiększa prestiż sklepu w oczach klientów, a w wersji minimum wzrasta zaufanie do danej marki? Dlaczego tak się dzieje? Marka, firma prowadząca dany sklep jest bardziej godna zaufania, jeśli decyduje się na współpracę z nią instytucja finansowa.

Sprzedaż ratalna zwiększa konwersję

Klienci nie muszą już porzucać koszyka, w sytuacji gdy mają za mało środków na koncie lub w sytuacji gdy zakup jest na tyle poważny, że boją się wydawać dużej sumy pieniędzy. Zakupy ratalne są więc idealną zachętą zarówno dla tych, którzy nie chcą uszczuplać swoich oszczędności, jak i dla tych, którzy nie mają ich wystarczająco dużo. Sprzedaż ratalna jest więc rozwiązaniem, podaniem ręki swojemu klientowi w dobie kryzysu gospodarczego. I to bez względu na jego sytuację finansową. W oczach większości klientów raty czynią zakupy, wydatki poniesione na zakupy bardziej przewidywalnymi. A tym samym bezpieczeństwo całej transakcji w ich oczach wzrasta.

Klient zdecydowany i usatysfakcjonowany tym, że kupił produkt dokładnie taki, o jakim marzył dużo rzadziej decyduje się też na zwrot i odstąpienie od umowy sprzedaży.