Jak wdrożysz raty w Twojej firmie?
Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? To najczęściej pytanie retoryczne. Większość przedsiębiorców myśli o tym, chcą rozwijać swój biznes, maksymalizować własne przychody i zyski. Jedną z dróg do osiągnięcia tego celu jest uruchomienie wygodnych i korzystnych zarówno dla przedsiębiorcy jak i dla jego klienta odroczonych płatności za towary i usługi. Jedną z form takich odroczonych płatności jest system ratalny i współpraca z instytucją finansową, która będzie kredytować klientów, aby Ci mogli swobodnie finalizować transakcje z naszą firmą.
Pomysł jest sprawdzony
Cieszy się też dużą popularnością i to nie tylko w biznesach online. Raty w każdym sklepie nie tylko pozwalają z sukcesem skalować biznes, ale też powiększają skutecznie wartość koszyka. Klienci kupujący na raty znają wartość towaru lub usługi, którą chcą nabyć i jeśli otrzymują kredytowanie zakupu, to dużo chętniej dobierają coś jeszcze.
Ci przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie wdrożyli u siebie odroczonych płatności w postaci systemu ratalnego i nadal zastanawiają się jak to zrobić nie mają się czego obawiać. Proces jest bardzo przejrzysty i prosty. Zawsze też można liczyć na wsparcie dostawcy systemu ratalnego.
Jak wdrożyć?
Pierwszy krok to kontakt ze wspomnianym wyżej dostawcą, w celu poznania oferty – najczęściej jest ona tworzona indywidualnie i skrojona na potrzeby danego przedsiębiorcy. Tak aby dopasować się zarówno do jego idealnego klienta, jak i profilu klientów, którzy dotychczas odwiedzali sklep i być może porzucili koszyk zakupowy, bo z powodów finansowych nie byli w stanie sfinalizować płatności.
Kiedy już ustalisz i zaakceptujesz treść umowy w każdym szczególe, pora na jej podpisanie. Umowy są proste, jasne, przejrzyste i klarowne. Najlepsi dostawcy systemów ratalnych nie piszą ich małym druczkiem.
Po podpisaniu pora na uruchomienie sprzedaży ratalnej. Do dyspozycji masz aplikację, wsparcie techniczne dostawcy systemu w kwestii zintegrowania płatności ratalnych z koszykiem lub udostępniania stosownych linków. Wybór należy do Ciebie, zawsze możesz liczyć na fachową pomoc i podpowiedź ze strony nowego partnera w biznesie, który w kwestii użyteczności poszczególnych rozwiązań dla klienta ma ogromne doświadczenie.
Bez względy na to jaki wariant funkcjonowania sprzedaży ratalnej przyjmiesz dla swojej firmy, klienci nie będą musieli czekać na dokonanie u Ciebie zakupów, a Ty będziesz się cieszył całą kwotą za transakcję na Twoim koncie. Ryzyko kredytowe będzie ponosił tylko bank. Po uruchomieniu kredytowania Twojego klienta pieniądze na konto otrzymasz bardzo szybko – nawet w przeciągu 24 godzin.
Nie warto więc czekać i zastanawiać się dłużej. Aż ¼ polskich klientów korzysta i jest skłonna nabywać dobra przy pomocy rat, a wraz z dalszym rozwojem branży e-commerce odsetek ten będzie rósł. I to bez względu na kryzysy, a po trosze też dzięki nim. Klient, który w trudnych czasach nie musi od razu wydawać z portfela dużej kwoty pieniędzy czuje się bezpieczniej, czuje się zaopiekowany i szybciej oraz chętniej zdecyduje się na zakup.