Operator systemu ratalnego do sklepu i firmy. Jak wybrać?

Zdecydowałeś się wprowadzić płatności odroczone w swoim sklepie. To bardzo dobra decyzja bez względu na to czy jesteś właścicielem sklepu/ów stacjonarnych, czy działasz w branży e-commerce. Zwiększysz konwersję i zapewnisz sobie skuteczne lewarowanie wartości koszyka zakupowego Twoich klientów. A wszystko to osiągniesz minimalnym kosztem czasu, jaki musisz poświęcić, by wdrożyć w sklepie system ratalny.

Wybieramy dostawcę oferującego obsługę rat

Nieustanny rozwój rynku handlu i usług w tym branży e-commerce sprawił, że wszyscy zainteresowani wdrożeniem u siebie płatności odroczonych w formie kredytowania i rat mogą wybierać spośród szerokiego grona firm oferujących finansowanie w imieniu banków.

Jak odnaleźć się w gąszczu ofert i znaleźć tę najlepszą zarówno dla własnego biznesu jak i dla swoich klientów? Analiza otrzymanych propozycji powinna przede wszystkim uwzględniać:

  • Formę umowy kredytowej, a dokładnie rzecz ujmując stopień jej skomplikowania;
  • Formalności –ich ilość, która poprzedzi uruchomienie sprzedaży ratalnej;
  • Czas, czyli parametr, który określi jak długo będziesz czekał aż pieniądze od instytucji finansowej w całości wpłyną na Twoje konto;
  • Koszty wdrożenia całego systemu;
  • Wsparcie instytucji finansowej.

Jak najprostsza umowa kredytowa

Twój klient podczas ubiegania się o zakup na raty w Twoim sklepie nie powinien czytać umów napisanych małym drukiem. Powinien natomiast otrzymać przejrzyste zasady i szybko otrzymać decyzję kredytową. Oczywiście podpisanie umowy kredytowej powinno być dostępne zdalnie. Dziś to już standard.

Im mniej formalności dla Ciebie, tym lepiej

Umowa, którą Ty sam podpisujesz z instytucją finansową, aby umożliwić zakup na raty swoim klientom, również powinna być transparentna, prosta i pozbawiona niejasności czy luk. To gwarantuje, że będziesz w stanie przedstawić swoim klientom najlepszą ofertę, która ich przekona i wzbudzi zaufanie także do Twojej marki. Tak płatności odroczone otwierają nowe możliwości marketingowe i PRowe.

Czas dostępu do środków

Żadnemu przedsiębiorcy nie trzeba tłumaczyć, że czas w jakim pieniądze docierają na jego konto ma znaczenie. Od instytucji finansowej, która zawiera umowę kredytową z Twoim klientem powinieneś bezwzględnie otrzymać od razu całą kwotę w możliwie jak najkrótszym czasie (najczęściej są to 24h). Ty nie czekasz na płatność w ratach. Otrzymujesz należne Ci za towar/usługę pieniądze. Ryzyko kredytowe ponosi jedynie instytucja finansowa, z którą podejmujesz współpracę. Jeśli ktoś proponuje Ci inne zasady – wycofaj się.

Koszty implementacji systemu ratalnego

Sprzedaż ratalna jako forma płatności odroczonych powinna być korzystna dla klienta, ale również musi być opłacalna dla Ciebie. Dlatego koniecznie zwróć uwagę na to, czy i jakie koszty poniesiesz w związku ze współpracą z danym operatorem systemu ratalnego.

Wsparcie ze strony instytucji finansowej

Wsparcie dla Ciebie, abyś mógł sprawnie i bezproblemowo udzielać swoim klientom rat. Powinna to być zarówno pomoc w strategii oferowania sprzedaży ratalnej, jak i wsparcie instytucji w technicznej stronie wdrażania całego niezbędnego systemu.

Płatności odroczone w formie rat wymagają integracji z koszykiem sklepu internetowego. Umieszczeniu w interfejsie sklepu internetowego linku do wniosku kredytowego, w taki sposób aby było to proste, aby zachęcało klientów do skorzystania z tej formy płatności właśnie.

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, instytucja, z którą podejmujesz współpracę powinna udostępnić Ci stosowną, sprawną i bezpieczną aplikację.

Jeśli masz pytania zapraszamy do kontaktu z nami. Plus Raty udzielą informacji i rozwieją wątpliwości.