Obsługa systemów ratalnych – oszczędzasz czas, zyskujesz pieniądze
Zwiększ swoje dochody, liczbę swoich klientów i poziom ich satysfakcji. Jak to zrobić? Nigdy wcześniej nie było to takie proste. Wystarczy, że wdrożysz w swoim sklepie system sprzedaży ratalnej.
Dlaczego warto wdrożyć raty?
Czy w sklepie stacjonarnym czy internetowym płatności odroczone w formie udostępnienia kredytu ratalnego przynoszą wymierne korzyści i pozwalają umiejętnie skalować biznes. Już jedna czwarta klientów w Polsce deklaruje w sondażach korzystanie z tej formy finansowania swoich zakupów.
Dla klienta to wygoda i możliwość realizacji potrzeb, bez konieczności żmudnego odkładania pieniędzy na dobra o większej wartości.
Dla właściciela sklepu to zwiększenie obrotów od kilkunastu do kilkudziesięciu procent, powiększenie przeciętnego koszyka zamówień.
Czy wprowadzenie rat w sklepie jest skomplikowane?
To pytanie zadaje sobie większość przedsiębiorców. Odpowiedź brzmi: „Nie”. Obecnie większość banków i operatorów płatności odroczonych oferuje pełne wsparcie i jednocześnie sprowadza wszelkie formalności do minimum. Dlatego na udostępnienie rat swoim klientom nie poświęcisz dużo czasu.
Co oferują dostawcy systemów ratalnych?
Jednym z popularnych i chętnie wykorzystywanych rozwiązań jest link, który kieruje klienta wprost do wniosku kredytowego na stronie banku. Jego wypełnienie jest szybkie. Równie szybko klient otrzymuje odpowiedź w postaci decyzji kredytowej.
System ratalny może być również zintegrowany bezpośrednio z koszykiem zakupowym w sklepie internetowym. Jak to działa? W tym systemie konsument wybiera raty online jako formę płatności i wypełnia krótki wniosek online. Dla weryfikacji tożsamości aplikujący o kredyt loguje się przykładowo do bankowości elektronicznej.
A co w tych systemach musi zrobić sprzedawca? W jaki sposób dowiaduje się, że jego klient uzyskał kredyt? Nic prostszego. Wystarczy, że zaloguje się w aplikacji. Osobno otrzyma też maila informującego o pozytywnie rozpatrzonym wniosku kredytowym i konieczności realizacji tego zamówienia. Jednym słowem gotowe oprogramowanie dopilnuje aby nic nie zostało przeoczone.
Nasz klient też otrzymuje informacje o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, dokumenty umowy i przycisk „uruchom kredyt” przychodzą do niego pocztą elektroniczną. A po przyciśnięciu wspomnianego przycisku pieniądze bardzo szybko wpływają na konto sprzedawcy. Uwaga! Wpływa cała należność za sprzedany towar. To wyłącznie bank ponosi ryzyko kredytowe.
Raty w sklepie stacjonarnym?
To równie proste jak w przypadku biznesów online. Twój klient musi dysponować jedynie dowodem osobistym i wypełnić wniosek kredytowy, który wprowadza się następnie do systemu dzięki dedykowanej aplikacji. Decyzja w sprawie przyznania kredytu wydawana jest w ciągu kilku minut. Jeśli jest pozytywna, Twój klient musi jedynie zaakceptować warunki umowy kredytowej i już można kompletować zamówienie. A pieniądze? Te pojawią się na koncie rozliczeniowym firmy równie szybko, bo w przeciągu 24 godzin.
Jak przekonać klienta do zakupów ratalnych?
Najczęściej nie trzeba tego robić w ogóle. Uruchomienie w sklepie systemu ratalnego podbudowuje jego renomę jako partnera, z którym nie boi się współpracować bank. System ratalny przyciąga klientów zdecydowanych, którzy wiedzą z reguły co i dlaczego chcą kupić. Znają wartość swojego produktu i są na niego zdecydowani, a raty umożliwiają im wygodną i szybszą finalizację wymarzonej transakcji.
Dlatego każdy właściciel, który uruchamia raty w swoim sklepie zyskuje przewagę konkurencyjną.